Barne- og ungdomsklatring starter opp igjen

Efter lengere tid pause er forholdene nu klare for at Sogndal Klatreklubb SIL kan starte opp barne- og ungdomsklatring igjen. Der vil være enkelte forandringer fra tidligere bla på grund av koronasituasjonen i Norge. På samme måte vil der også med kort varsel kunne skje forandringer i treningen. Vi håper at barn, unge og voksne har forståelse for dette. Til at begynne med vil trening være således:
1-2 klassetrinn onsdag 17-19
3-4 klassetrinn torsdag 17-19
5-7 klassetrinn fredag 17-19
8-10 klassetrinn onsdag 19-21

Vi har i år valgt at dele lag inn efter klassetrinn. Og alt efter hvor mange der bliver på de enkelte lag vil vi formentlig regulerer dage og for noen barn. Ungdomslaget vil have fokus på trening, teknikk og styrke og noen barn/unge som går på 8 klassetrinn vil kanskje passe bedre på det lag der primært er tiltenkt 5-7 klassetrinn. Dette vil instruktørene vurdere løpende.

Vi følger smittevernråd fra FHI og regulere i treningen om nye råd eller veiledninger skulle tilsi dette. Det er viktig at alle barn og unge som er syke bliver borte fra trening.

Barn- og Ungdomsavdeling
Sogndal Klatreklubb SIL