Herrelaget rykket opp

Det nyoppstartede herrelaget i Sogndal handball rykket opp fra 5.divisjon på første forsøk. Laget har bestått av studenter, tilflyttere, videregående elever og sogndøler.

Bilde er tatt fra årets studentmesterskap hvor vi tapte kvartfinalen mot OSI. Bak fra venstre: Thomas Øren, Anders Kvamme, Tobias Davidsen, Andreas Davidsen, Øyvind Vraalsen, Ole Kristian Gjerstad, René Baardsen, Henrik Halvorsen. Foran fra venstre: Niklas Fjellet, Anders Føllesdal, Nicholas Aasheim.

Planleggingen av et herrelag i Sogndal startet når mange av oss studenter var på studentmesterskap i Trondheim med studentspretten på våren 2014. Dette ble til slutt en realitet, og vi startet med cupkamp mot Kjøkkelvik 17.August 2014.

Etter den kampen har det kommet til flere nye spillere, både fra høgskolen, folkehøgskolen, videregående og Sogndøler. Etter en god start på sesongen med 2 klare seire, gikk vi på et tap mot Bønes i Bergen. Resten av sesongen har vi gått ubeseira, med et klart høydepunkt hjemme mot Bønes hvor det var fullsatt hall og 2 måls seier til gutta. Vår største seier var vår bortekamp mot Raballder Bergen med sifrene 49-13.

Åsane 2 var det eneste laget som kunne ta fra oss opprykksplassen, og var et av lagene vi møtte i siste serierunde. Til pause leda Sogndal 16-6 og opprykksplassen var nesten sikra allerede. Vi vinner til slutt med 14 mål, og siste kamp mot Mathopen blir en parade hvor vi vinner med 20 mål.

Så neste år er det bare å komme i hallen for å se herrelaget kjempe om et nytt opprykk fra 4.divisjon, vi håper å se deg i hallen, og satser på minst like god stemning neste sesong. Vi skal gjøre vårt ytterste for å holde deg godt underholdt gjennom 2 x 30 minutter med håndball.